מה ההבדל בין בניית אתר לבניית דף נחיתה?

דפי נחיתה ואתרי אינטרנט משרתים מטרות שונות, אתר אינטרנט הוא הרושם הראשוני באונליין של המותג שלכם ודף נחיתה דומה יותר ללחיצת יד ומהווה חלק קטן ומאוד ראשוני מהרושם המלא שמקבלים שנכנסים לאתר אינטרנט. בחלק מהמקרים אנחנו נרצה לבנות את אינטרנט שלם ובחלק מהמקרים אנחנו דווקא נעדיף דף נחיתה פרקטי שישרת את המטרות שלנו. במאמר זה נסביר על הבדלים ביניהם ומה כדאי לבנות בכל סיטואציה.

מה זה אתר אינטרנט?

אתר אינטרנט הוא קבוצה של דפי אינטרנט המכילים בתוכם מידע על העסק שלכם. הדפים הללו בדרך כלל יסבירו על העסק שלכם, מה אתם עושים, איזה שירותים אתם מספקים, איזה מוצרים אתם מוכרים ועוד. האתר שלכם עשוי לכלול בתוכו גם דפים מיוחדים כמו בלוג לפוסטים ועדכונים, דף התחברות לאתר למשתמשים רשומים, פורומים לדיונים, גלריית וידאו ומדיה ועוד. בנוסף, אתם יכולים לגשת לכל הדפים הללו באמצעות תפריט ניווט המכיל קישורים לכל עמוד. התפקיד העיקרי של אתר אינטרנט או להסביר על העסק שלכם למשתמשים המתעניינים בשירותים או המוצרים שלכם.

מה זה דף נחיתה?

דף נחיתה הוא דף אינטרנט בודד שנועד לעודד משתמשים להגיב להצעה מסוימת. זה יכול להיות כל דבר החל ממכירה של מוצרים אונליין או קופוני הנחה ועד טסטים בחינם למערכות. במקום לפרט על כל העסק שלכם, דף נחיתה כולל מידע ספציפי שמוצג בעמוד המדגיש הצעה אחת. דף נחיתה מכיל בתוכו קופי שמושך את העין ונועד להמיר לקוחות עם גרפיקה איכותית ללא אפשרויות של תפריט וניווט ועם ריבוי כפתורי קריאה לפעולה (CTA). כתוצאה מכך, העיצוב והקופי מפנים את תשומת הלב של הגולש להצעה שהצעתם ודוחף אותם להשאיר מייל או לרכוש מוצר.

מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר אינטרנט?

כמו שכתבנו למעלה, דף נחיתה ואתר אינטרנט הם דברים שונים מאוד עם מטרות שונות. לפניכם רשימה של ההבדלים העיקריים בין דף נחיתה לאתר אינטרנט:

  • מספר דפים – דף נחיתה מכיל דף אחד בעוד שאתר אינטרנט בדרך כלל יכול מעל ל-5 דפים.
  • המידע שמוצג – דף נחיתה יציג מידע על ההצעה שלכם ואתר אינטרנט יכיל את כל המידע שהגולשים צריכים לדעת לגבי החברה, העסק, המוצרים ועוד.
  • סוג הקהל – לדף הנחיתה יגיע קהל המתעניין במוצר ספציפי אותו אתם מציגים בדף ואילו באתר אינטרנט יהיה קהל עם עניין כללי בסוג העסק שלכם
  • ניווט – בדף נחיתה הניווט יהיה מוגבל מאוד (כי הכל מופיע בדף אחד) ובאתר אינטרנט יש אפשרויות ניווט למספר דפים רלוונטיים.
  • מטרה – בדף נחיתה המטרה שלכם היא לייצר לידים או מכירות ובאתר אינטרנט המטרה שלכם היא גם לייצר לידים ומכירות אבל המשפך השיווקי באתר האינטרנט הוא ארוך יותר.

לסיכום

עברנו על ההבדלים המרכזיים בין דף נחיתה לאתר אינטרנט ומתי נרצה להשתמש בכל אחד מהם. בדף נחיתה נעשה שימוש כשנרצה להקדיש דף מכירה שלם ולהפריד אותו משאר האתר כדי לשווק מוצר ספציפי ולהשאיר את הגולשים ממוקדים ובאתר אינטרנט נשתמש כשנרצה לבנות אתר מעמיק על החברה עם מספר דפים שונים. חשוב להשתמש בשירות של חברת אחסון אתרים כדי לאחסן את האתר ובשירותים של חברת שיווק כדי לקדם אותו לאחר הבנייה.

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים מקצועי בגוגל קידום אתרים מקצועי בגוגל
    דילוג לתוכן