כל מה שצריך לדעת טרם טיפול גמילה מקנאביס

ניתן לומר בצורה חד משמעית כי יחד עם חלוף השנים האחרונות, צמח הקנאביס החל לעלות לכותרות כחומר טיפולי אשר משמש את המטופלים למגוון רחב של מטרות רפואיות שונות והפך אט אט לסם בעל תדמית שלילית לצד ההתמכרויות השונות. אך לצד העובדה כי למעשה מדובר בחומר הנרשם כתרופה, קיים הקנאביס בשוק השחור בארץ וברחבי העולם כולו למשך מספר שנים רבות וכן, מהווה מקור בעייתי להתמכרות עבור לא מעט אנשים. גמילה מקנאביס, למרות העובדה כי מדובר ב"סם קל" עשויה להפוך למורכבת במיוחד, כזו אשר תכלול לא רק גמילה פיזית אלא בעיקר גמילה נפשית.

קרדיט FREEPIK

מה הם תסמיני הגמילה מקנאביס

לגמילה מקנאביס, כמו גמילה מכל התמכרות המלווה לתלות בחומר מסוים שני היבטים מרכזיים: פיזי ונפשי. בין תסמיני הגמילה הפיזיים ניתן למנות עייפות מוגברת, הקאות, שלשולים, קשיי שינה, חוסר תיאבון, חוסר ריכוז וכיוצא בכך. שלא כמו גמילה מסמים קשים יותר כדוגמת הרואין למשל, הגמילה הפיזית מקנאביס לא מהווה סכנה בריאותית ואף לא מחייבת השגחה צמודה של צוות רפואי. אף יחד עם זאת, גמילה מקנאביס עשויה לכלול ברוב המוחלט של המקרים תסמינים נפשיים-רגשיים שכן, אלו הם התסמינים המורכבים יותר בתהליך הגמילה, במיוחד לאור העובדה שמרבית צרכני הקנאביס משתמשים בו על מנת לשכך את הרגשות שלהם, רגשות כמו כעס, דיכאון, חרדה, עצבים וכיוצא בכך. ללא הקנאביס, יתחיל הנגמל לחוש ברגשות באופן מוגבר יותר, בין אם מדובר על רגשות חיוביות יותר ובין אם חיוביות פחות.

גמילה באופן עצמאי או מרכז גמילה – מה עדיף?

למרות העובדה כי גמילה פיזית מצמח הקנאביס נחשבת לקלה ומהירה ביחס לשאר החומרים השונים, הרי שהגמילה הנפשית מורכבת בכמה וכמה רמות. אי לכך, ההמלצה המרכזית בקרב המומחים השונים בתחום תהיה לעבור גמילה במרכז גמילה מקצועי, וחשוב לא פחות – מנוסה בתחום ההתמכרות הרלוונטי עבורכם שכן, כמו שמכור להימורים יעדיף לבחור מרכז גמילה מהימורים על פני מרכז גמילה מסמים, רצוי שגם אתם תבחרו את המרכז הרלוונטי ביותר עבורכם. במרכז גמילה, גם בעת בה אנו מדברים על מתכונת אשפוז יום, אפשר לקבל לא מעט כלים המעניקים למכור את האפשרות להתמודד עם תהליך הגמילה על הצד הטוב ביותר.

במידה ואתם מעוניינים להיפטר מהתלות בקנאביס ולהתחיל לגבש שליטה על כלל הרגשות שלכם, חייגו לויקטוריה רנסנס – מרכז רפואי להתמכרויות: 1-800-205-077

הוספת מאמר לאתר?

    קידום אתרים מקצועי בגוגל קידום אתרים מקצועי בגוגל
    דילוג לתוכן